Wednesday, July 29, 2009

Umur abi meningkat sudah..

السلام عليكم ورحمة الله

ُُEntah kenapa hari ini Abi memikirkan pasal umur... anak-anak Abi sudah meningkat umur.. kalau dulu Mujahid dilahirkan , abi dan umi baru 23 tahun.. mengasuhmu Mujahid merupakan satu cabaran buat kami yang masih muda ketika itu.. 'Azzam pula lahir ketika usia abngmu 2 tahun.. cabaran abi dan umi semakin bertambah.. abi terleka sekejap tentang usia dek tanggungjawab sebagai seorang ayah.sekarang mujahid sudah 7 tahun dan 'Azzam sudah 5 tahun..

Setahun kemudian adikmu Zatunnur lahir kedunia.. abi dimatangkan dengan kalian.. tanpa kalian sudah tentu abi x mengenal bagaimana lelah dan penat menjadi seorang ayah...2 tahun kemudian pulak..2007 abi menerima kehadiran Zatul Insyirah.. anak ke empat abi..kalian adalah generasi abi penyambung keturunan dan permata hati abi dan ummi..sekarang Nur sudahpun 4 tahun dan Insyirah 2 tahun.. dah besar anak-anak abi..

X sedar rasanya sekarang umur abi sudah menjangkau 30 tahun lebih.. dah tua rupanya abi kalian..

Kalian tau x.. semakin berusia abi dan umi semakin abi dekat dengan kematian..Abi cuma berharap kalian doakan kesejahteraan abi di alam sana jika abi pergi dulu..kerana anak-anak yang soleh akan menyumbang kebahagiaan abi di alam sana..

Abi sudah tua sayangku semua...

Kuatkan semangat kalian menghadapi dunia yang penuh cabaran.. iman kalian semua akan teruji.. tapi yakinlah.. dengan berpegang kepada Al Quran dan As Sunnah.. kalian x akan hanyut begitu saja..

Siiruu 'ala barakatiLLAH..

No comments:

Post a Comment